16 augustus - Reisverslag uit Whitley City, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 16 augustus - Reisverslag uit Whitley City, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

16 augustus

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

16 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Whitley City

Gisteren een beetje vroeg mijn verslag afgerond. Het stond nog niet lang op de site of het begon dicht te trekken boven Cave City. Een flink onweer met daarbij een hevige hoosbui. Binnen een mum van tijd stonden alle overlopen op de camping blank. Gelukkig hadden ze dat goed geregeld, het liep netjes af richting de vijver aan het eind van de camping. De buren een straatje verderop hadden al de hele dag een halve boomstam op het vuur liggen om er, naar mijn idee dan, houtskool van te maken om te BBQ-en. Nou, dat vuurtje doofde dus wel. Pakte hij rond etenstijd maar een kleine draagbare BBQ waarmee hij enorm begon te roken. En hij rookte niet alleen het vlees, maar ook zichzelf. Met 2 helpers die met vliegenmeppers de beesten op afstand moesten houden. Dat die beesten niet uit zichzelf bij de rook wegbleven verbaasde me wel. Op deze camping zag je rond de schemering vuurvliegjes, voor Eric een stukje jeugdsentiment. Hij ging ze vroeger met zijn vader zoeken. In het camping-reglement stond een leuke regel: "we are a profanity free zone as much as possible." 's Avonds hebben we live via Graceland-TV een stuk van de Candlelight Vigil gekeken. Hele mensenmassa's die met hun kaarsje de berg opliepen naar het graf van Elvis. Mooi om te zien hoeveel aandacht er ook bij de 37e Vigil nog altijd was. Rond half 10 ons bedje maar opgezocht. Vanochtend na een lekker ontbijtje weer op weg. Nu richting de Smoky Mountains. Via de Cumberland Highway, waar de electriciteitskables soms zo laag hingen dat je dacht er zomaar tegenaan te rijden. Onderweg dachten we even verdwaald te zijn toen we het bordje Nancy tegekwamen. Afslag over 1 mile. We komen nu duidelijk in een heuvelachtiger gebied terecht. Heel mooie uitzichten, links, rechts en voor. Op het laatst via een zeer toeristische route, door de middle of nowhere naar een niet meer bestaand RV Park, terecht gekomen in Whitley City, Kentucky. Weer midden in een State Park. De Black Bear Campground werd het vandaag. Het inschrijven was heel snel achter de rug omdat ze al onze gegevens al hadden. Dit omdat we in Florida ook al een keer in een State Park stonden. Mooi, zelf een plaatsje uitgezocht en ons gesetteld. En al was het intussen 15u, omdat we weer een tijdzone terug zijn gegaan, voor ons voelde het pas net rond een late lunchtijd. Dus lekker een paar turkey and cheese sandwiches gemaakt. Het druppelt en dondert hier een beetje, terwijl ook de zon nog schijnt. Of het echt erg wordt is dus maar afwachten. De camping voor de komende 2 nachten zojuist maar alvast gereserveerd. Dan wordt dat ons uitvalspunt voor het eerste gedeelte van de Smokies.