21 augustus Blue Ridge Parkway 2 - Reisverslag uit Swannanoa, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 21 augustus Blue Ridge Parkway 2 - Reisverslag uit Swannanoa, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

21 augustus Blue Ridge Parkway 2

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Swannanoa

Na een vrij koele nacht (17 gr buiten, maar we slapen nog altijd alleen onder een dekbedhoes) weer om 7 uur mogen opstaan. Vandaag hebben we een relaxte dag. We rijden nog een stukje van de Blue Ridge Parkway naar iets ten oostn van Asheville. Maar voordat we daar op de Parkway waren werd ik eerst nog even groen om mijn neus. Wat ging dat laatste stuk toch akelig kronkelig omhoog, bocht na bocht, geen tijd om bij te komen. Het was wel 6 km bochten rijden.... iekkkkkk...... Toen we boven waren is Eric gelukkig bij de eerste lookout even gestopt. Hij moest bijkomen van het sturen en ik moest van het groen om mijn neus af komen. Gelukkig ging het geleidelijk beter. Op de Parkway zelf heeft Eric lekker rustig aan gereden, het was er niet druk. We hadden supergeluk met het weer. De wolken hingen mooi hoog waardoor de toppen van die prachtig groene glooiende bergen geweldig scherp te zien waren! Dat was een mooie toegift vandaag. En trouwens, nooit geweten dat hier kippen in het wild voorkwamen. Er liep warempel in the middle of nowhere een grijze kip langs de weg! Vandaag hebben we de 2000 mijl-grens bereikt. Da's de afstand die we hier in Amerika al gereden hebben. We waren al lekker vroeg op de camping in Swannanoa, North Carolina. We hadden deze gisteren al geboekt omdat het een vrij drukke camping leek. En dat is ook zo. Auto's, campers en golfkarretjes rijden de hele tijd af en aan. Lekker plekje onder een paar grote bomen. Geen al te gekke temperatuur vandaag dus lekker de hele middag buiten kunnen zitten. Wel maar vooraf ingespoten met van dat DEET spul. Itchy dagen heb ik al genoeg gehad ;-) Morgen rijden we binnendoor richting het zuiden. Het is de bedoeling daar een camping te pakken voor een paar dagen. Om een beetje bij te komen van alle gereis. Elke dag weer onderweg is goed om veel te zien, maar om vakantie te vieren (lees uit te rusten) is het minder. Es kijken of ons dat de komende dagen nog mag gaan lukken.

• 22 Augustus 2015 - 22:09

Chokorei41:

Hallo Kathy en Eric,

Wederom heerlijk genoten van jullie verhaal, wat een mooie foto's zeg ! Geniet lekker.

Groet,