8 augustus - Reisverslag uit Arley, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 8 augustus - Reisverslag uit Arley, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

8 augustus

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

09 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Arley

De was was toch nog lekker snel klaar en droog..... nog even alles weggevouwen en opgeborgen en om half 10 zowat weer tandjes gepoetst en lekker ons bedje opgezocht. En alsof ik er de wekker op zet.... ik was er weer om een uur of 6 uit. Eric hield het weer een uurtje langer vol.Om half 7 vanmorgen gaf de thermometer al 23gr aan. Soms juichen we in Nederland al als dat in de zomer een maximum temperatuur is. Hier was het zo'n 34 gr. Vanmorgen weer relaxed ontbeten, wat watertanks geleegd en op weg gegaan naar de Walmart. Boodschapjes voor de komende paar dagen. Daarna nog de tank volgegooid voor een korte rit naar een plekje achter Birmingham. De autoweg bij Birmingham leek wel op die oude betonbanen-autoweg in Belgie. Zo slecht..... het was een gerammel van jewelste met en in onze camper. Na Birmingham reden we de 22 West op, richting Tupelo. Het was de bedoeling die weg niet meer dan 50 km te rijden en dan een camping te zoeken. Maar wat nu?! In de verre omtrek geen camping te bekennen. Dus maar wat MB'tjes opgemaakt aan het zoeken naar een plekje. Op 1 uur afstand (maar wat zijn afstanden hier) waren een aantal meren en daar zouden ook wat campings liggen. Dus maar het binnenland van Alabama in gereden. Komen we aan bij het Hidden Cove RV Resort in Arley, Alabama. Mhmhm, klinkt duur. Toch maar uitgestapt en richting receptie gelopen. Komt ons een zeer vriendelijke jongeman tegemoet met een map vol informatie onder zijn arm, een kaart voor op het dashboard en we mochten zelf kiezen uit een aantal vrije plaatsen. Nee, registreren hoefde niet, het was goed zo. Wij helemaal flabbergasted, niet inschrijven? Niet betalen? En dan zomaar een plekje en ook nog WIFI? Nou, wij ons maar lekker gaan installeren. Eric is naar het meer gewandeld (pfff, in die hitte ja) en heeft van een fisherman te horen gekregen dat het te warm was voor de vissen, ze wilden niet bijten. Klein uurtje later komt de nog steeds vriendelijke jongeman in zijn golfkarretje aanrijden en klopt op de deur. Duizend excuses, maar hij had ons voor gasten aangezien die gereserveerd en al betaald hadden. Of we dan toch zo vriendelijk wilden zijn om ons in te schrijven... en nee, we hoefden niet van de plaats af, we konden hier gewoon blijven staan. Dus Eric maar mee in het golfkarretje naar de receptie om toch nog een bedrag van de credit card af te laten schrijven. En nee, teruglopen naar de camper hoefde hij niet, daar was het te heet voor. Dus in het golfkarretje teruggereden naar onze plaats. En heet is het ja, ook in deze regio (net als in de regio van gisteren) is er een hitte-alarm afgegeven. Wij blij met onze airconditioned camper. Jammer alleen dat je zo weinig buiten komt als je op de camping bent. Wij zijn helemaal gewend na een rit lekker buiten te gaan zitten, maar dat kun je hier beter niet doen. Hier stond de buurman met een ventilator van zeker een halve meter doorsnede naast zich buiten te BBQ-en. Vreemd gezicht, maar het werkt blijkbaar wel. Waar we nu zitten is het best al vroeg donker. Het is nu 20.15u en er is al zowat geen licht meer in de lucht. Zojuist foto's gemaakt van een mooie oranje zonsondergang. We zijn weer lekker plakvrij na een uitgebreide douche. Nee, toch maar niet meer in de camper, dat was goed voor de 1e dag, maar toch maar liever niet. Het is er vrij krap (krapper dan op de plaatjes en in het filmpje) en benauwd. De douches op de diverse campings voldoen prima.