7 augustus - Reisverslag uit Jemison, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 7 augustus - Reisverslag uit Jemison, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

7 augustus

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Jemison

Gisteravond lagen weer lekker vroeg op bed. Van al dat reizen en de opgedane indrukken word je eigenlijk best wel moe. Zelfs al zit je meer dan wat anders. Vannacht heerlijk geslapen. Wat een verschil maakt het toch als het iets minder benauwd is. En niet te vergeten de ventilator, da's ook heerlijk! Ik stond wel al weer om 6u naast mijn bed en Eric een uurtje later. Lang slapen zit er niet in hier. Maar ja, we liggen er dan ook wel al vroeg in ;-) dat scheelt ook. De insectenbeten van de eerste morgen op de camping in Homosassa Springs jeuken sinds gisteren als de ziekte. Het zijn er volgens mij zo'n 30 stuk ofzo, verdeeld over armen en benen Hopelijk trekken ze snel weg. Na een heerlijk ontbijtje ons maar weer reisklaar gemaakt. Vandaag voor een korte route. We willen richting Montgomery - Birmingham. Daartussenin zou voor ons ergens een plekje te vinden moeten zijn. Via de 65 North ("Heroes Highway" volgens de borden langs de kant) richting het noorden gereden. Langzamerhand begint het een beetje te klimmen. Het wordt heuvelachtig. Waar we onderweg een beetje om moeten lachen zijn de borden met de waarschuwing "bridge may ice in cold weather". Kunnen we ons met die temperatuur van 30+ graden niet echt voorstellen. Onderweg worden we, niet alleen vandaag maar eerder ook al, ingehaald door van die Harley-rijders ZONDER motorpak. Zitten ze daar met hun (vast en zeker driedubbelgelaagd) blote armen op. Je moet je geen voorstelling ervan maken hoe zij er na een val uitzien....brrrrr :-( En het is ons nog gelukt ook om er vandaag een korte rit van te maken. En daarbij onze eerste rit zonder een druppel regen! En die hebben ze hier best wel nodig, want tegenover Florida is het hier niet meer echt groen. Vandaag zo'n 200 km op de teller en na 2 uurtjes rijden een campground in Jemison, Alabama gevonden (Peach Queen Campground ). Om 12 u waren we al lekker gesetteled en "full hooked up" (oftewel we hebben een plaats met stroom, water en afvoer). Ze hebben hier ook wasmachines en drogers. Misschien maar een wasje draaien. Lekker gelunched en heerlijk relaxen. Eric heeft het zwembad gevonden en is wat rondjes gaan zwemmen. Het water bleek zo warm als een warm bad thuis in je badkamer. De wasmachines waren in reparatie, dus pas om half 8 's avonds de was in kunnen zetten. Dat moet dan dadelijk nog de droger in en weer uit. Ik vrees dat het vandaag wat later wordt dat ik mijn bedje zie. Ook op deze camping valt het gebruik van golfkarretjes om je te verplaatsen op. Het is nu al de 3e van de 5 campings waar zowel personeel als gasten zich in zo'n vehicel verplaatsen. Zou dat puur gemak zijn of zou het ook zijn omdat het hier zo warm is? Vandaag hebben we 35gr op de teller gezien. En ja, 100 meter lopen laat je dan toch echt wel voelen dat je het warm hebt ;-) Eric heeft nogwat baskets geschoten, alleen mislukte het filmpje dat ik ervan schoot. Het leek alsof ik filmde maar dat was niet zo. En nu is het te donker om nog te dunken. Zo'n lekker korte rit als vandaag met het lekkere relaxen op de camping is een fijne afwisseling met de lange dagen die vooraf gingen. Morgen wordt het, als we het goed doen, ook weer een korte rit. Achter Birmingham zoeken we dan weer een camping of RV Park op.