4 augustus - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 4 augustus - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

4 augustus

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Tallahassee

Na een kleffe nacht waarin alleen Eric redelijk geslapen heeft hebben we genoten van een eerste zelfgemaakt Amerikaans ontbijtje. En al vroeg ook, want slapen was er op een gegeven moment niet meer bij, ook niet voor Eric. Na het ontbijt alle spulletjes weer reisklaar opbergen en op weg naar het Ellie Schiller Homosassa Springs Wildlife State Park. Dat lag maar een paar minuutjes rijden verderop. Dit was een park dat ik thuis al via internet opgezocht had en waar we graag naartoe wilden. Dit vooral ivm de manatees bij ons beter bekend als zeekoeien. Maar buiten deze prachtige slome dieren zaten er ook Bold Eagles, krokodillen (en je mocht daar niet eens met ze zwemmen), prachtige flamingo's, pelikanen, slangen, een panter en otters. Alleen het Nijlpaard leek een beetje verdwaald. Wij waren er al om half 10 en konden dat bakbeest (voor ons dan) van een camper mooi royaal parkeren om ook weer zonder problemen te kunnen wegrijden. In het park hebben we zo'n anderhalf uur genoten van alle moois. En het mooste was nog dat, net voordat we weg wilden gaan, er zich toch zo'n manateer liet zien. Hij (of zij misschien) kwam langzaam bij de glazen bubbel aangezwommen en liet zich mooi bewonderen. Eric die beneden stond te filmen kreeg nog bijna een kusje leek het wel. Wij blij dat we hem toch nog hadden gezien. Toen we het park verlieten stond er een hele rij mensen aan de kassa. Gelukkig hebben wij er lekker relaxed mogen rondlopen. Toen we bij de flamingo's en de pelikanen kwamen werden die net gevoerd. Zo konden we ze van dichtbij zien. De parkrangers gaven fijne uitleg als je wat langer bij de dieren bleef staan. Na het bezoek aan dat mooie park richting Tallahasse (de hoofdstad van Florida) vertrokken. Onderweg nog een paar gigantische, en dan bedoel ik echt gigantische, stortbuien meegemaakt. In de buurt van Tallahassee maar weer even de fijne app 'places near me' opgestart om een RV Park op te zoeken. Daar tijdens een noodweer naartoe gereden, maar helaas geen plek. Maar weer onze app geraadpleegd en naar een ander RV Park gereden. Hier in het Big Oak (en da's een echte big oak) RV Park is een mooie plek voor ons vrij. Ook hier weer heel veel heel grote campers. Lekker potje eten gekookt en nu lekker relaxen en een verhaaltje typen. Helaas is de WIFI hier zo traag dat ik geen foto's geupload krijg. Dat moet dan maar een andere keer. Morgen rijden we richting Panama Beach en de (zeggen ze) prachtig witte stranden. We zullen zien.

• 05 Augustus 2015 - 21:30

Chokorei41:

Hallo Kathy en Eric, heerlijk om dit verhaal te lezen, spannend, indrukwekkend. Super dat jullie genieten en dit is nog maar het begin, jammer dat jullie geen foto's kunnen uploaden. Lijkt me prachtig, maar wat niet is kan nog komen. Jullie zijn onderweg en ik zal iedere dag even kijken, wat jullie allemaal hebben meegemaakt...........I follow. Geniet lekker !

• 06 Augustus 2015 - 10:04

Rita En Richard:

HIEP HIEP HOERA !!!!!

Lieve Eric, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!! Heeft Kathy de vlag al uitgehangen op de camper?!
    Fantastisch om in Florida je verjaardag te vieren, maar jammer voor ons, want dan waren we een borreltje komen drinken. Dat houden we tegoed dan, en jij je kadootje.
    Al over de witte stranden gewandeld? ik heb even gegluurd en Palm Beach ziet er echt tropisch uit.

Het moet toch wel geweldig zijn daar, we beginnen al lekker jaloers te worden.
    We wensen je een gezellige en feestelijke verwendag en nog heel veel van deze mooie dagen in het komende jaar.

Ik ga nu wat werken, als we ook nog zo'n reis willen maken ooit. Vanmiddag lekker vrij, we krijgen hier ook een zomerse week. Hebben jullie al geBBQd?

Dikke zoen en liefs ook voor Kathy ,

Rita en Richard

• 06 Augustus 2015 - 21:48

Chokorei41:

Hallo Eric en Kathy, het is weer avond bij ons...... en ik dacht er staat vast en zeker weer een mooi verhaal om te lezen. Geen verhaal maar wel een jarige job. Van harte gefeliciteerd jullie beide, geniet lekker. I follow......

• 07 Augustus 2015 - 19:37

Monique:

Wat fijn dat we hier allemaal kunnen mee(be)leven met jullie reis.
    Ik geniet ervan, bedankt :-)

Heel veel plezier op jullie verdere rondreis

Kusss en knufff
    Xx Monique