10 augustus, aankomst in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 10 augustus, aankomst in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

10 augustus, aankomst in Memphis

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

11 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Memphis

De eerste van de grote dagen is aangebroken. Vandaag op weg naar Memphis! Lekker geslapen vannacht en niet onnodig vroeg wakker van spanning ofzo. Gelukkig maar. En we konden nog lekker rustig aan doen ook. Het is niet zo'n lange rit vandaag. En onze TomTom weet de weg en brengt ons daar waar we willen zijn. Na een lekker ontbijtje zijn we even na half 10 vertrokken. Via de 78 West richting Memphis. En ook vandaag valt het ons weer op.....tientallen kapotte autobanden op de vluchtstrook. Zetten ze borden neer dat je geen afval mag dumpen en dan laten ze die flarden band wel liggen. De tank van de camper ook maar even bijgevuld. Het slurpt aardig wat gallons benzine weg. Maar goed dat die hier zo goedkoop is. Na zo'n anderhalf uur rijden komen we dan toch echt in de buurt van Memphis. En passeren we net voor de stad weer een staatsgrens. We zijn nu in Tennessee. Nu wordt het spannend... zou het goed zijn gegaan met de reservering? Pfffff, ja dat is goed gegaan!!! 3 nachten blijven we hier staan, op het Graceland RV Park aan de Elvis Presley Boulevard in Memphis. De droom gaat helemaal uitkomen! Na de camper op zijn plek te hebben gezet en het thuisfront een berichtje te hebben gestuurd zijn we richting Graceland Crossing gelopen. Misschien kunnen we de tickets voor morgen alvast ophalen. En zeker alvast wat sfeer proeven! Dat moet op zijn minst lukken. Via een paadje aan de zijkant van de camping richting de boulevard. Graceland Mansion ligt verstopt achter de bomen en is bijna niet te zien vanaf de weg. Maar dat maken we morgen helemaal goed. Eerst maar eens naar het ticket center. En ja, we kunnen onze tickets al meekrijgen. Inculsief de VIP-pas die ons morgen vanaf 10 uur toegang verleent tot alles wat Graceland maar te bieden heeft. Graceland zelf, alle exhibits, de vliegtuigen, shows... the full package ;-) Na het ophalen van de tickets maar eens een eindje de boulevard afgelopen om te kijken wat Graceland Plaza zoal te bieden heeft. En da's nogal wat!! We kijken onze ogen uit. Maar we gaan eerst maar even een hapje eten. En dan weet je meteen waar je je dollars laat. 2 broodjes kip en 2 kleine drankjes..... kassa.....23 dollars. Maar ja, het is voor het goede doel. Zonder onze uitgaven zou Lisa Marie misschien geen belegde boterham meer kunnen eten ;-) Daarna via de ene souvenierwinkel naar de andere. Heel veel kitsch-spullen, maar ook veel mooie dingen. Alvast een beetje gekeken wat ik zoal wil kopen. Het eerste souveniertje hebben we stiekem toch al gekocht. En pen met onze naam er op en getekend door the King himself ;-) En de ATM heb ik ook maar eens geplunderd. Dan kan ik morgen goed aan de slag! Op het einde van de Plaza de tent die gedurende de Elvis Week gratis vertier biedt. Vandaag een aantal Elvis-imitators aan het werk gezien. Ze klinken echt niet alleaal even goed, maar als je ziet hoe gedreven ze hun liedjes brengen en hoe oprecht geinteresseerd het publiek na elk liedje reageert is het een plezier om naar te kijken en te luisteren. En als je dan ziet hoe sommige van die imitators hun eigen fanclub bij zich hebben....allemaal in hetzelfde shirt gekleed.... voorbijgangers die met ze op de foto willen.... geweldig. En er lopen Elvis-look-a-likes rond..... mannen met gigantische bakkenbaarden, t-shirts met Elvis er op, tattoos.... te veel om op te noemen en heel veel om naar te kijken. Na zo'n 3 uurtjes Graceland Plaza maar richting camper. Morgen is er ook nog een dag. Moeten er nu niet al alles vanaf kijken.

• 11 Augustus 2015 - 12:34

Arjan Traas:

Goed om te horen dat het zo fantastisch is als jullie je hadden voorgesteld, of misschien nog beter zelfs! Geniet ervan, zou ik zeggen, dit is zo'n once-in-a-lifetime event waar je nog veel aan terug zult denken. Take care and rock on!

• 11 Augustus 2015 - 13:02

Fance:

waauw cat echt gaaf lijkt het me hoor waar jullie nu zijn im soooo jealous hahaha have fun daar!! XXX

• 11 Augustus 2015 - 13:29

Nicolette :

Klinkt super allemaal. Neem je alleen een koffer met souvenirs mee terug? Geniet ervan deze dagen!

• 12 Augustus 2015 - 08:36

Cindy:

MAMS, was geweldig klinkt dat!!! GENIET ERVAN, ik geniet helemaal mee zo met jullie verslagen! Extra koffer kopen inderdaad voor alle spulletjes :) X Ons

• 12 Augustus 2015 - 11:54

Rita:

Hai, dan kunnen jullie je vast ook wel ergens omkleden als Elvis en Priscilla. Lijkt me wel leuk staan, Eric met een zwarte vetkuif en Kathy met een vogelnest.
    Het klinkt als een gigantische show en dat kun je wel aan de Amerikanen overlaten natuurlijk. Blijkbaar zijn er nog zoveel mensen die elke dag met Elvis bezig zijn, dat heb ik me nooit zo gerealiseerd.

HEEL VEEL PLEZIER nog daar !!! xxx Rita