6 augustus - Reisverslag uit Owassa, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu 6 augustus - Reisverslag uit Owassa, Verenigde Staten van Eric en Kathy - WaarBenJij.nu

6 augustus

Door: Kathy

Blijf op de hoogte en volg Eric en Kathy

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Owassa

De verjaardag van Eric werd met een klap ingeluid.... donderend onweer en hevige regen. We hadden onderweg wel al eens wat onweer gehad, maar nog niet tijdens de nacht. En die nacht bracht ons het ene onweer na het andere. De ventilator had dan wel voor een iets beter slaapklimaat gezorgd, het onweer hield ons dan weer wat uit de slaap. Maar al met al de nacht goed doorgekomen. 's Morgens wel al om 6uur op, Eric een uurtje later. Buiten voelde het voor ons lekker aan na dat onweergeweld, dus even lekker buiten gezeten. Maar door een volgende regenbui weer de camper ingejaagd. Toen maar een lekker ontbijtje gemaakt en gewacht op droog weer. We wilden per slot van rekening nog naar het strand. Gelukkig, na 9u werd het vooruitzicht beter en hebben we de camper losgekoppeld en zijn we richting het (bijna-prive) strand gereden. Toen we aankwamen waren er buiten ons maar 6 mensen of zo. De rode vlag was gehesen, dus niet zwemmen. Maar dat leverde wel prachtige golven op en mooie foto's. Intussen zagen we iets meer mensen het strand op komen. De dreigende donderkop die in de lucht hing kwam helaas steeds dichterbij. Dus maar weer op weg naar de camper. Onderweg nog door de Park Ranger een foto van ons tweetjes laten maken. En we waren ook maar net in de camper en het begon toch te plenzen!! Arme mensen die nu nog op het strand waren. Omdat het er toch niet naar uitzag dat het snel droog zou worden zijn we richting Pensacola gereden. Bij het uitrijden van het State park maakte de Ranger die voor ons reed en gestopt was een stop-teken. Er stond een hnert langs de weg. En dat moest eerst zijn gang kunnen gaan. We hebben de rit naar Pensacola via de weg langs het strand gemaakt. Plaatselijk was het super-toeristisch. Met aan de ene kant het strand en aan de andere kant een zwemparadijs met glijbanen.... Onderweg ook weer de nodige regen gehad. En het was plaatselijk zo warm dat na de regenbui de damp uit de berm en van de weg af kwam. Op een gegeven moment, bij Destin Marina, zagen we heel veel bootjes bij elkaar in het water liggen, midden in het water. Toen we dichterbij kwamen zagen we zelf mensen staan! Op die plek was een soort van zandbank waar dankbaar gebruik van werd gemaakt. Het was de bedoeling om een stuk achter Pensacola de overnachting voor vandaag te gaan vinden. Maar ineens waren we al zo ver dat we nu nogmaar 70 km verwijderd zijn van de plaats waar we morgen dachten uit te komen. Dus maar snel op zoek naar een RV Park. Op het eerste was helaas de verkeerde stroom-aansluiting. Op het 2e adres was niet eens meer een RV Park te bekennen. Maar op het 3e adres was nog ruim voldoende plaats. "just hook up, owner will come back" stond op een bordje, dus hebben we plaats uitgezocht. We staan nu op het Owassa Lakeside RV Park. Als er met ons erbij geteld 10 plaatsen van de wel 50 bezet zijn is het veel. Van rustig gesproken ;-) Gisteren rustig door de privacy op het park, vandaag rustig door het aantal mensen. Het voelt hier ook weer een stuk beter aan qua benauwdheid. Een lekker windje doet de rest. En een krekels die hier zitten!! Ben benieuwd voor vannacht. Morgen gaan we er een rustige korte dag van maken. En als we een Mc Donalds vinden maar eens even proberen of WIFI het daar doet. Want op dit RV Park ook weer geen WIFI. Wat zijn we eigenlijk toch verwend! Bij het eerstvolgende WIFIpunt maar weer eens gauw de verslagen en waproberen te plaatsen......

• 07 Augustus 2015 - 22:52

Sandra & Jo:

Even though this message comes to you a little late, the wish it brings for happiness is good on any day date. Happy belated Birthday!

• 08 Augustus 2015 - 23:56

Nicolette :

Sorry wat laat maar alsnog proficiat Eric. Wel een toplocatie waar je je verjaardag hebt gevierd zo te lezen.